Vad jag kan hjälpa dig med

Kostrådgivning

Jag hjälper dig att börja äta bättre råvaror och och överlag mer hälsosamt och tillsammans utformar vi ditt nya kostschema utifrån dina preferenser. Bara för att man ska äta nyttigt måste man inte äta mat man inte tycker om. Man behöver bara äta lite mindre!

Viktnedgång

En viktnedgång behöver inte och ska inte kännas som en plåga ! Visst man måste äta mindre kalorier än vad man gör av med om man vill tappa i fettvikt. Men eftersom jag ser det som något långsiktigt som kräver sin tid, så kommer du inte svälta dig själv utan få en helt ny livsstil på vägen mot ditt mål.

Konditionsträning

Att öka sin kondition gör att du klarar av vardagssysslor mycket bättre. Bara en sådan enkel sak som att ta trapporna kommer kännas som en dans om du någon gång i veckan höjer pulsen på något sätt. Att kunna leka med sina syskon(barn), barn eller barnbarn utan att vara svimfärdig är en otrolig frihetskänsla och konditionsträning är för alla.

Styrketräning

Att styrketräna bara 1-2 ggr i veckan gör att du förbättrar ditt immunförsvar, bygger muskler och formar en uthålligare kropp. Kort sagt finns det egentligen ingen anledning till att inte börja ? Det finns även effektiva övningar du kan göra hemma till att börja med eller om du inte alltid kan ta dig till ett träningscenter, så inga ursäkter längre !

Vad jag förväntas göra för mina klienter

Alltid sätta klienten i fokus och alltid utforma scheman efter klientens önskemål och preferenser. Svara snabbt och förklarande på alla frågor och göra ändringar löpande på både kost och träningsschema så att aldrig vare sig kost eller träning hamnar på en platå där man inte går framåt och alltid motivera klienten till att nå sina mål.

Vad jag förväntar mig av mina klienter

Att du som klient ska lita på mig som din Coach och aldrig anlita en annan Personlig tränare innan du först avslutat vårt samarbete. Du bör alltid höra av dig om något känns fel eller inte är 100% för det finns alltid en lösning på alla problem. Sist men inte minst ska du alltid jobba hårt och ge allt under de perioderna du samarbetar med mig

Lite hur jag jobbar

Jag håller mina kost och träningsscheman enkla men effektiva.

Styrketräningen baseras på basövningar och det finns instruktionsvideos under Mina sidor för alla mina träningsklienter med beskrivning av hur övningarna ska gå till.

Lördagar är en fridag i mina kostscheman där du har valet att äta fritt hela dagen. Dock råder jag att äta med måtta, då man tar ett steg tillbaka om man äter fler kalorier än vad man gör av med. De flesta av mina klienter vill oftast bli av med lite fettvikt och lördagarna behöver man ta med i beräkningarna av kalorier under hela veckan.

Jag frågar vad mina klienter önskar att äta som de vet är nyttigt och vi kommer tillsammans fram till de råvaror som kommer finnas i schemat, men jag bestämmer mängd och antal kalorier. Jag tycker till exempel kaffe och lightdrycker är ok att dricka och har inte heller så många förbud i matväg. Man får helt enkelt sänka den  mängd mat man äter, annars kan man äta mat man tycker om när man samarbetar med mig.

Vi jobbar tillsammans mot dina nya mål !